myspace backgrounds
Myspace Backgrounds

Mengenai Saya

Foto saya
Islam dan sunnah adalah cara hidupku

Jumaat, 21 Januari 2011

Iktikaf

Malam jumaat semalam aku ke masjid....Ramai kanak2 ke Masjid...Bising bukan main....Project dia orang yang paling aku geram..Rembat seliper dengan sembunyikan selipar orang...Aku kalau dapat budak mana yang buat siap aku kerjakan....
Lepas baca yasin semua orang  di jamu dengan nasi dalam dulang..budak2 lebih ramai daripada orang tua...Yang paling aku sedih bila tukang jamu tu tengah bagi2 air kat budak2...dia punya membebel lain macam  aje..seorang2 dia marah...ada brother tu dia bawa anak dia sekali...aku tengok dia suruh anak dia letak gelas tak payah ambil air terus belah.....kesihan aku tengok

Dalam hati aku...janganlah marah budak2 yang datang masjid tu....bukan semuanya nakal..Dalam ramai2 tu mesti ada yang besar nanti jadi ustat ke .menteri ke ......

Aku ingat orang2 tua yang ada kat masjid tu semua ,bukan nya semua masa  budak2 dulu baik sangat..salah2 lebih teruk daripda budak2 tu...

Jangan di marah. mereka di masjid....kalau di rumah lebih banyak maksiat di TV yang mereka akan terpengaruh.atau lepak di kedai2 atau pengaruh rokok dan lain2.


Iktikaf di Masjid satu hari bersamaan dengan jauhnya diri kita daripda neraka antara langit dan bumi sebanyak 3 kali ganda.

Duduk di masjid sahaja di kira berzikir di sisi Allah.

Satu langkah ke MAsjid akan di hapuskan dosa2 kecil satu persatu....

Jika ada majlis zikirallah,majlis agama, semua orang yang ada pada majlis tu termasuk semua yang ada di kawasan masjid di kira sekali..bertidih2 malaikat datang sampai ke aras Allahdan menyebut2 nama mereka yang ada termasuk ibu bapa mereka ...

Dan banyak lagi kelebihan mereka2 yang ke masjid yang aku tak ingat lagi nak taip...cari sendiri dalam kitab atau tanya ustat2 yang power.

Kau orang sembahyang kusuq sangat ke sampai tak boleh nak bising...Nabi solat cucu dia panjat atas badan dia pun dia tak marah...relax aje nabi....


 

.

Selasa, 11 Januari 2011

insaf

YA Allah JAnganlah kau ambil nyawa aku ..ketika aku sedang leka.....dan ketika aku banyak hutang dengan Mu dan dengan manusia yang lain....
Semuanya aku nak buat memang payah....Aku cuba2 nak belajar simpan janggut ...dah ada pulak cewek2 yang tegor....Aku ni pemalu.....Aku rasa aku nak baik ,,tapi rintangan terlalu banyak...

Besok aku trim janggut sikit....JAngan panjang sangat........

Rambut ada sikit panjang ... gatal kepala...puhhhhhhh....




Janggut memang sunnah......sapa pertikai memang bodoh......Ada sahabat yang potong janggut lalu Nabi tak lihat lagi wajah dia sebab dah tak da bidadari kat wajah dia.....


BAwa sunnah akhir zaman seperti mengenggam
bara api.....sapa yang boleh tahan........


satu sunnah...satu kejayaan......






Selamat datang

Kejayaan manusia dalam agamanya taat kepada Allah ikut cara Rasullullah SAW