myspace backgrounds
Myspace Backgrounds

Mengenai Saya

Foto saya
Islam dan sunnah adalah cara hidupku

Jumaat, 25 Disember 2009

Cerita hari ini

HAri ini aku sembahyang jumaat ...jumpa kawan lama ........dia seorang pensyarah Politeknik......Kawan kita semua gaji dah besar.....ada yg 20 ribu sebulan...ada yang income tax aje 5~6000 sebulan.....gila betul......besar gaji dia orang....tidur dalam duit......
Tapi nasib baik Allah letak keistimewaan kpd org yg beribadat kepadanya......kalau dia ahli ibadat...dia org akan beruntung di dunia dan akhairat.......
Hari ini juga aku tengok Pak iman...misai tebal x da janggut.......alamat........betul la org alim kata.....sunnah akhir zaman seperti mengengam bara api.....satu sunnah yg di bawa akhir zaman =1000 ke 100 pahala mati syahid...tak ingat lah aku......
Try pakai kopiah buat pergi bandar ke jalan2 ke...malu...takut org kata alim.....tapi cuba pakai topi mcm sudu tu biasa aje.....tak malu pula......org cakap mcm org putih bontot hitam.......pun x kisah........
kau org tengok......org putih pakai kot ...pakai tai.....kita pun pakai juga.........padahal tempat dia org sejuk....tempat kita panas gila.......pun ....org kita ikut juga.......tak malu pulak tu......
Kau cuba tengok askar berbaris.....dia org akan cakap kiri dulu baru kanan......kalau makan ....pakai sudu dgn pisau ...dia org suap masuk mulut pakai tangan kiri ......
Semua bertentangan dgn sunnah......apa yg nabi ajar .....sama yg Allah hendak manusia buat kat atas muka bumi ini.....
Aku pernah kena beta dgn kawan aku.....kalau ikut sunnah.....naik unta la pergi kerja......kepala otak dia berjambul la........bodoh macam kayu.......aku marah x pa sebab kau org x kenal dia.....naik unta x sunnah...naik pakai kaki kanan itu sunnah...baca doa sunnah..dan lain2 lagi....
Hari ini juga aku gi hantar barang kat umah kawan aku.......alamat ....anak dara dia keluar x bertudung pulak.....bapak dia x kisah .......bapak dia boleh kata ahli surau jugak.....belum masa nak di didik kot......ai macam2 ada kat dunia ni.......
Tiba masa kita akan balik menghadap Allah bawa apa yg kita kerjakan dan apa yg di amanah kan kat kita atas muka bumi ini....
wasallam....

Tiada ulasan:

Selamat datang

Kejayaan manusia dalam agamanya taat kepada Allah ikut cara Rasullullah SAW