myspace backgrounds
Myspace Backgrounds

Mengenai Saya

Foto saya
Islam dan sunnah adalah cara hidupku

Sabtu, 30 Januari 2010

Kesah benar

Aku dulu kerja sebagai supervisor...kerja yg membosankan...jadi barua tokey .....sampai aku di lantik sebagai senior supervisor.....makin bosan....
Aku bosan semua nak kena buat....semua nak kena control....Sembahyang jumaat nak kena gilir2.....aku bahagian sign.....tapi sapa nak sembahyang aku pakai sign semua ...ayat power anak buah aku cakap ialah..."Abang x kasi sembahyang abg kena jawab kat sana"..Superior pernah marah aku sbb pakai kasi aje org sembahyang....
Aku buat bodoh aje..angguk2 tanda faham...tapi minggu depan aku pakai sign aje lagi....
Boss aku makin bengang dgn aku....
HAri jumaat selalu aku berdoa biarlah senang org gi solat....tapi org x gi solat pun ramai juga...aku nak suruh solat pun x boleh sbb mesin nak kena jln.....
Pernah satu Technician aku minta tukar shift dgn aku..aku wat tak faham aje..alasannya dia selalu kena buli dgn senior technician..lama dia minta ....org ganu...hitam manis org nya....aku wat tak tahu aje....
Tapi supervisor lain kasi tukar....hari pertukaran tu ..dia memang suka...dia pernah pesan dgn budak2 bye2....suka dia dapat tukar drpd shift tu...
Tapi masa dia nak pergi kerja petang...ada satu keta Honda tiba2 masuk jalan dia..dia langgar on the spot meninggal kat situ.....Aku dtg masa tu magrib..azan berkumandang...mayat dia tertutup dengan kain.....tunang dan saudara2 dia menanggis di situ.....aku tak boleh lupakan ialah tengah2 azan magrib technician aku terbaring kat situ...
dia pergi dgn cepat sekali.....sapa2 yg baca blog ni aku minta kau org sedekahkanlah fatihah kat dia....al fatihah.............
MAcam tu lah peredaraan dunia yg Allah bagi kat kita...kita adalah pelakon2nya....mana satu jalan kat dunia yg kita nak bawa....usia yg Allah bagi kat kita belum tentu kekal lama...belasan tahun...puluhan tahun....bila2 kita boleh pergi.....cukup kah bekalan kita ke sana.....
Satu lautan yg besar kita lalui...tiba2 kita singgah di satu pulau.....utk mengutip bekalan sementara sekejap lagi kapal akan belayar dan tiada lagi persinggahan... forever....saudara2 ku dan aku meningatkan diriku juga kutiplah bekalan di bumi Allah ini sementara nyawa kita masih di kandung badan....

2 ulasan:

bunga teluki berkata...

salam
saudara, saya juga pernah hadapi masalah yang serupa. apatah lagi saya hanya operator bawahan yang tak boleh nak bersuara langsung. kat negara islam sendiri susah nak bersolat, haih.

Roslan berkata...

Sebenarnya kita boleh buat complain kat pejabat buruh..dengan mengumpul sekurang2nya 3 atau 4 org sebagai bukti....buat aduan....

Selamat datang

Kejayaan manusia dalam agamanya taat kepada Allah ikut cara Rasullullah SAW