myspace backgrounds
Myspace Backgrounds

Mengenai Saya

Foto saya
Islam dan sunnah adalah cara hidupku

Jumaat, 15 Januari 2010

singaporean

Hari ni aku dapat satu ilmu lagi ....aku berbual dgn friend2 di dalam sekolah agama.....Aku nampak keta sport power dlm sek......Aku pun cakap .....Org singapore pun hantar anak dia kat sekolah agama kat tempat kita juga.....Rupa2nya mamat depan aku tu punya....
Dia luahkan perasaan dia kat aku.....Anak dia nak sekolah agama di SIngapore tu susah lah...limited.......aku layan aje lah.....
berebut2 org nak hantar sampai bergaduh2.......dah lah x dapat sekolah agama tempat tu...sekolah kebangsaan pun tak benarkan pakai tudung.......makin susah lah org islam hidup kat sana dlm hati aku cakap.....
Tapi kat sini boleh pakai tudung pun.....org x nak pakai tudung kepala....lepas tu colour kasi merah atau perang...betul2 macam ......api neraka punya umat......
Dia punya pikir pun power juga.....Kita tengok persekitaran kita dgn. mereka yg rosak...anak2 akan bercampur dgn mereka semua.....kita akan masuk kubur...lama2 pengaruh buruk akan lekat kepada anak2........kesian...nasib mereka....apa yang boleh buat ialah kita hantar anak kita ke sekolah agama...biar dia ada ketahanan diri dia......bla...bla....bla....aku layan aje.....nak belah pun tak leh...hormat kawan baru katakan......
Dia ceramah lagi...orang2 melayu ..org paling baik....berbanding dgn bangsa2lain.....dia boleh berkongsi negara dgn org asing...contoh.....keluarga kita..melayu......sekali tu satu keluarga india accident.....semua mati ..kecuali anak dia....kita ambil dan letak di dalam rumah kita.....lepas keluarga cina pun sama...anak tu kita ambil dan letak di umah kita....kita cakap dgn semua termasuk anak kita...kau org duduk baik2 ...sama2 ....kalau nak makan ke ....nak apa2 ke...ambillah buat macam rumah sendiri.....tapi kalau bangsa kita ..kita akan malu dan kita akan duduk dgn bersopan...sebab adat kita dari dulu ajar macam tu.....
Dan kalau kita mati...harta2 kita, adakah kita akan bagi sama rata dgn anak2 bangsa lain kat dlm umah tu.......
Macam tu lah di Malaysia.....sepatutnya bangsa2 lain menghormati bangsa melayu kerana kita adalah tuan umah.....Tapi muka tak tahu malu.....semua dia nak.....SATU MALAYSIA......
Aku cari peluang blah.....tapi dlm fikiran aku...mamat ni ok juga,,,,,,rock2 dia pun ...jauh juga dia punya fikir......
Lagi satu yg aku x lah lupa...ramai ibu bapa hantar anak2 ke sekolah cina....sebab masa depan terjamin.....oi....masa depan tu hak Allah lah....dia org ni x yakin dgn Allah ke...
makanan aje kat sekolah tu belum tentu halal dan akhlak org bukan islam yg ,,,,,
fikir2 lah sendira ...malas le nak cerita...

Tiada ulasan:

Selamat datang

Kejayaan manusia dalam agamanya taat kepada Allah ikut cara Rasullullah SAW